Entradas

Mostrando entradas de marzo, 2019

CARTA DIRECTOR

                                                                                                         20 de Marzo de 2019 Benvolgudes  famílies , em dirigisc a vosaltres per a comentar-vos la nova llei 4 de 2018. Amb l'aparició d'aquesta nova llei és necessari canviar el programa lingüístic del centre. El canvi que comportarà açò, serà la impartició de més hores en valencià i anglés com a llengua vehicular, és a dir, un canvi en la redistribució de les hores lectives. A més, es fomentaran activitats extraescolars i complementàries en les 3 llengües El Consell d’Europa s’ha compromés a millorar la  competència  plurilingüe de la ciutadania europea. Més en con...

VIDEO + PREGUNTES

Aquesta entrada està realitzada junt a Ana Ayllón y Anna Signes. A classe em vist un vídeo de Vicent Pascual i teníem que dir que era diferent amb la llei que van estudiar el dia anterior, la llei 4/2018. Primer de tot hem de dir que segons la Llei 4/2018, el bilingüisme simètric enriquidor necessita una escola compensadora de desigualtats i com hem vist al vídeo açò no passa en tots els països com Escòcia o Dinamarca ni tampoc en algunes comunitats autònomes com per exemple la comunitat valenciana. A més, hem de dir que es necessita una priorització del temps a l’hora de l’ensenyament de la L2 al costat de l’aprenentatge de la L1. També, en el vídeo, Vicent Pascual planteja la importància de que a les escoles es predomine el plurilingüisme. A més, comenta que cada país s’encarrega de la seua distribució de llengües a les aules i en el cas espanyol passa el mateix amb cada comunitat. La segona part d'aquesta entrada, està realitzada individualment per mi, he de propo...

VARIABLES QUE INTERVENEN EN LA LLENGÜA

Quines penseu que són les diferències entre un programa en L2 com a llengua vehicular per a l'alumnat castellanoparlant, i un altre que utilitze només la L1? Quant a l'alumnat bilingüe no hi haurà cap problema, ja que compren perfectament les dues llengues. El problema estarà en quan l'alumnat siga monolinguë ja que si el programa es basa en l'utilització de la L1 solament, sempre serà monolingüe, perquè mai aprendrà una segona llengua. Quant al professorat es tendrà en compte que estiga cualificat per impartir les clases. Quant als objectius, haurà de dominar les dues llengues. I si l'alumnat es valencianoparlant? Si l'alumnat es valencianoparlant, el seu objectiu serà mantindre la llengua i intentar que no es perga.