REFLEXIÓ - JOAN VALLS
Joan Valls i Jordà va nàixer a Alcoi i va ser un dels poetes valencians més destacats de la seua generació.
La veritat es que no sabia molt bé com respondre a aquesta pregunta, ja que sempre he odiat la poesia, sobretot quan em feien llegir-la en veu alta. Així que he decidit buscar un poc d'informació per saber si es una bona estrategia o no.
Aquest seria el resum d'aquelles opinions que he trobat, al meu parèixer molt interesants:
Conèixer, escriure i llegir versos potencia la creativitat, la sensibilitat, la imaginació, la memòria, la fluïdesa lectora i el ritme, i obre la mirada.
Educar en la poesia significa d’incloure-la de manera natural en les rutines educatives d’infantil, primària i secundària, i engrescar l’alumnat. Dona moltíssim joc i uns resultats sorprenents.
La poesia hauria de tenir un paper més actiu a la vida de l’aula. És una oportunitat. La lectura en veu alta de poemes per part d’un docent que sàpiga dramatitzar una mica capta l’atenció dels infants, crea moments únics per compartir el plaer d’escoltar. És un recurs lingüístic vinculat al treball d’expressió oral que obre molts camps d’aprenentatge.
Comentarios
Publicar un comentario