"Aprendre a escriure"

La Gal·la, una nena de 4 anys, comença a aprendre a escriure. El seu pare, el reporter Pere Renom, en fa el seguiment durant 7 mesos i grava el seu progrés en la identificació de síl·labes, dels fonemes i la seva representació en grafemes, les lletres de l'alfabet.


Quan aprenem un idioma com fan els nenes hem d'aprendre a reconèixer tot un seguit de sons que d'entrada ens poden parèixer inconexes.

"El gat menja sardines" es una tira fònica, quan ho volem descomposar recorrem al arxiu sonar, a la nostra memoria auditiva. En aquesta tenim sons que sabem asociar a la parla.

Saber escriure es saber traslladar aquests conceptes a lletres.

La escriptura es un procés massa complex per a poder aprendre per imitació, cal un mètode.

La franja per aprendre a escriure i llegir està entre els 4 i els 6 anys.

Tindre valor universal les diferents grafiees es un procés fundamental per aprendre la llengua escrita es tenir consciencia dels sons que formen les paraules i amb quina grafia estan representats per així, poder tindre el principi alfabètic.

S'acomença per els noms propis que es allò que els motiva, el seu nom, el dels companys, el dels familiars, etc.


La Gala encara està molt lluny de projectar la seua personalitat en una determinaa manera d'escriure, haurà d'omplir moltes pàgines de lletres per a desnvolupar el seu propi estil. Però les bases ja les ha establert, ha escrit el seu primer capítol.

Comentarios