VENTALL LINGÜÍSTIC

La primera entrada anirà sobre el meu ventall lingüístic.

Sóc Alba i com ja he dit en l'entrada d'abans vaig nàixer a Alcoi.

La meua llengua materna és el valencià (color blau), desde que vaig nàixer l'he parlat i he cursat infantil, primària, ESO i batxillerat en linea valenciana. Per tant, no tinc cap problema a l'hora de expresarme, parlar o escriure. M'he presentat dues vegades a l'examen del mitjà de valencià i l'he suspès les dues vegades. Pense que el problema que tinc esque estic acostumbrada a parlar-ho de manera col.loquial.

També he parlat castellà (color groc), desde xicoteta, encara que sempre he dominat més el valencià. Al passar al institut va ser quan vaig acabar de dominar el castellà, ja que s'enjuntavem de diferents col.legis i tenia que parlar amb ells castellà. Al entrar a la universitat, he passat pràcticament a parlar castellà, perquè la majoria de gent el parla.

Vaig començar a donar anglès (color verd) al pasar a primària, però eren conceptes bàsics, ha sigut més al pasar a l'institut quan he après. Vaig fer un intercanvi amb Eslovàquia, el que em va ajudar a expressar-me en aquesta llengua. Quan estava en primer de batxiller em vaig traure el títol del B1. Mai m'ha agradat aquesta llengua, però perquè m'ha fet molta vergonya parlar-la amb la gent. Solc escoltar música en anglès, i quan estava en batxiller solia veure alguna película.

Y per últim, parle un poc de francés (color roig) , vaig començar a donar-lo a l'institut en quart de la ESO. En segon de batxillerat em vaig traure el A2 de francés. Quan estava en batxiller a clase veiem pel·lícules en francés i també escoltàvem cançons. A dia d'avui encara escolte alguna cançó en francés com la de "je veux". La meua película preferida es "La famille Bélier".





Comentarios